Posao agencije za nekretnine je izazovan, kompleksan i multidisciplinaran, i temelji se na stručnim znanjima iz raznih područja. Na tržištu postoji previše agencija za nekretnine i neke ne nude kvalitetnu uslugu. Uzmite vremena za upoznavanje agencija i pažljivo odaberite pravog partnera za možda jedan od najvažnijih poslova u životu.
Stručnost
Agencija za nekretnine mora imati licencu, što je regulirano Zakonom od posredovanju u prometu nekretnina. Barem jedan njen uposlenik mora biti zaposlen na neodređeno vrijeme i imati položen stručni ispit pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Agencija za nekretnine mora poslovati iz adekvatnih prostora i biti osigurana od odgovornosti. Za kupce i najmoprimce je najvažnije što su agencije dužne provjeriti dokumentaciju nekretnina. Provjerite je li agencija legalna u Registru licenciranih posrednika i agenata, i ne surađujte s onom koja nije, jer posluje nezakonito. Licenca nije garancija stručnosti agencije za nekretnine. Informirajte se o tome tko su vlasnici, direktori i agenti agencije za nekretnine s kojom surađujete, te koje su struke, jer poželjno je da imate pristup stručnjacima s iskustvom u prodaji, pregovaranju i marketingu. Saznajte koliko dugo agencija postoji, tko su joj klijenti i kakve su joj reference. Pregledajte i njene mrežne stranice.
Tržišna informiranost
Kvalitetne agencije za nekretnine imaju najbolji uvid u tržište i trendove koji ga oblikuju, tako da će vam dati informirane savjete, bilo da tražite ili nudite nekretninu. Što duže postoje, to ćete se u takve savjete moći više pouzdati. Ako ste prodavatelj, kvalitetna agencija će vam dati vrlo precizno i realno mišljenje o tržišnoj cijeni koja će omogućiti bržu realizaciju, kao i savjete o tome kako stan, kuću ili poslovni prostor učiniti atraktivnijim. Kupcima će dati savjete oko lokacija i kvalitete nekretnine, što bolje osigurava možda najveću investicije ikad.
Marketing
Kvalitetna agencija za nekretnine mora biti marketinški stručnjak. Mrežne stranice agencije za nekretnine su primarni kanal kroz koji prezentira ponudu, i one s atraktivnim, jednostavnim, prilagođenim pregledavanju na prijenosnim uređajima i dobrom pozicijom na Google-u su vidljive većem broju klijenata. Kvalitetne agencije za nekretnine koriste Facebook, Instagram i druge društvene mreže. Važno je i kako agencija za nekretnine prezentira svaki stan, kuću ili poslovni prostor, jer dobro sastavljen oglas s preciznim informacijama, te kvalitetnim, ali realnim, fotografijama nekretnine, uočljiviji je. Ne radite s agencijama za nekretnine koje oglašavaju samo na nekretninskim tražilicama.
Pregovori
Kvalitetne agencije za nekretnine stručnjaci su u vođenju pregovora, čiji cilj treba biti realizacija kupoprodaje ili najma na zadovoljstvo svih strana. Važno je su u pregovorima etične.
Pravna sigurnost
Agencije za nekretnine primjenjuju mnoge zakone direktno ili indirektno vezane za nekretninske transkacije: Zakon o obveznim odnosima, Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Zakon o prostornom uređenju i građenju, Zakon o zemljišnim knjigama, Zakon o porezu na promet nekretninama. Zbog pravne kompleksnosti većine transakcija, neiskusna agencija za nekretnine može vas krivo savjetovati. Kvalitetne agencije za nekretnine imaju odvjetničke timove ili surađuju s odvjetnicima koji se bave zemljišno-knjižnim pravom, tako da možete biti sigurni da ste dobili pouzdan i specijalizirani pravni savjet.
Ušteda vremena
Vlasnici ne bi trebali trošiti vrijeme na marketing i pokazivanje stana, kuće ili poslovnog prostora, odgovaranje na mnoga pitanja kupaca ili najmoprimaca, 'filtiranje' neozbiljnih upita i ishođenje dokumentacije, nego bi sve trebale prepustiti stručnim agencijama za nekretnine. Kupcima i najmoprimcima agencije štede vrijeme kroz prezentaciju adekvatnih nekretnina s urednom dokumentacijom.